5 + 1 povinná marketingová četba

2. 1. 2020 / Nikol Pavlíčková

Vzdělání je základ úspěchu. Jak řekl Vladimír Iljič Lenin, je třeba učit se, učit se, učit se, a to každý den. Pokud máte pocit, že během doby studia marketingu jste větší pozornost než učivu věnovali pivu a bujarým večírkům na koleji, nezoufejte. A hlavu neztrácejte ani vy, kteří jste k marketingu přičichli teprve nedávno a zatím se jen rozkoukáváte. 

Pro všechny případy jsme pro vás sestavili žebříček povinné četby, kterou by podle nás měl přelouskat každý ideamaker, marketingový mág i nadšenec z oboru. Tak si připravte tužku, papír a kreditku a jdeme na to!


Jak drahé je zdarma? (Dan Ariely)

Pokud jste si dodnes mysleli, že máte svá rozhodnutí pod kontrolou, jste na omylu. Je nám velmi líto, že vám tuto iluzi musíme vzít zrovna my, ale jestliže chcete být správný markeťák, musí to být. Autor knihy Dan Ariely, ekonomický psycholog, nám ve své publikaci na očividných, ale i zcela překvapivých příkladech demonstruje marketingové pasti, kterým každým dnem čelíme a které více či méně ovlivňují naše nákupní chování.


Obsahový marketing (Josef Řezníček, Tomáš Procházka)

Ať už jste v marketingu začátečník, nebo pokročilý, přesně tato kniha od českých autorů Josefa Řezníčka a Tomáše Procházky by vám ve výčtu přečtených knih neměla chybět. Jakmile ji přelouskáte, budete lépe chápat nejen základní myšlenky obsahového marketingu, ale i všechno, co se za ním doopravdy skrývá.


Štěstí doručeno (Tony Hsieh)

Zdá se to jako pohádka. Organizace, která před deseti lety vznikla na zelené louce po deseti letech své existence dosahuje obratu přes miliardu dolarů ročně. Jako naprostá utopie už se ale zdá fakt, že by mohl být někdo tak troufalý a ochotně postavit štěstí svých zaměstnanců nad peníze firmy. Tento příběh má však šťastný konec, ze kterého dnes mohou těžit všichni – jak freelanceři, tak velké korporace.


Nekomplikujte to! (Richard Koch, Greg Lockwood)

Víte, co stojí za úspěchem firem IKEA, Ford nebo Apple? Zamýšleli jste se někdy nad tím, co jim přineslo jejich věhlas, slávu na poli marketingu a úspěch u koncových zákazníků? Odpověď je prostá – jednoduchost. Autor se v knize zabývá principem zjednodušování a sleduje, jak si značky zjednodušují svoji cestu k úspěchu. Mimochodem tato publikace pochází z pera Richarda Kocha, autora populární knihy Pravidlo 80/20.


Ogilvy o reklamě (David Ogilvy)

David Ogilvy je legendou ve svém oboru. Inspirativní kniha o jeho práci vás zavedete do tajů tvůrčí činnosti jedné z největších reklamních ikon. Autor nám ve svém knižním počinu představí ty nejlepší a nejzajímavější reklamy a podělí se s námi i o ty, které už takový úspěch neměly. Kniha je doplněna bohatými ilustracemi a svou argumentační přesvědčivostí shrnuje Davidovy celoživotní zkušenosti s tvorbou reklamy, která prodává.



Konec prokrastinace (Petr Ludwig)

Ten pocit, kdy se nám nechce začít něco dělat a máme tendence odložit to na později, známe všichni moc dobře. Také byste teď byli raději někde na písčité pláži s ledovým drinkem a chytali bronz? Kdo ne, ale co vaše úkoly? Máte už je všechny hotové, nebo ještě stále sjíždíte last minute zájezdy a přepočítáváte zbytky z výplaty? Mezi notorickými prokrastinátory je tato kouzelná kniha fenoménem, dejte jí šanci i vy a neváhejte zatočit s prokrastinací. Čím dříve budete mít své úkoly hotové, tím dříve budete nastupovat do letadla a možná se předtím dočkáte i nějaké té prémie…


No, a pokud vás ani těchto pár návrhů na doplnění vzdělání nepřesvědčilo, máme pro vás radu. Pořiďte si zmíněné publikace alespoň do knihovny. Budou tam vypadat dobře, a když z nich jednou za čas oprášíte i prach, výhru v tendru vám to sice nezaručí, ale zvýšení vašeho sebevědomí a pocit, že jste se pro sebe pokusili alespoň něco udělat, jsou zaručeny.