Jak vzniká firemní magazín I: Koncept

25. 6. 2019 / Pavel Pacák

Dělat firemní časopisy na zakázku je hotová věda. Nestačí jen umět pěkně psát a cvaknout ty správné fotky. Klient potřebuje magazín, který podpoří jeho značku nebo třeba nakopne prodeje. Jak ale zajistit, aby vše klaplo k jeho spokojenosti? Připravili jsme si pro vás seriál, který vás tvorbou podnikových časopisů provede. Pohodlně se usaďte, začínáme.

Jako první přichází na řadu schůzka, které se účastní klient, obchodník a šéfredaktor. Toto složení je naprosto klíčové. Klient totiž většinou ví, čeho jeho firma potřebuje dosáhnout, ale už netuší, jak mu v tom časopis může pomoct ani jak by měl vypadat. Šéfredaktor s obchodníkem mu proto navrhnou parádní magazín od A do Z. Rozumějí totiž nejen psaní, ale i marketingu. Dohromady pak vše vyladí k dokonalosti, a hlavně ke spokojenosti klienta.

 

Pojďme se poznat

Společně si vždy musejí ujasnit několik základních věcí. Pro redakci je nutné poznat zejména klienta a jeho obor. Dozvědět se, jak firma funguje, v čem vyniká, koho považuje za konkurenci, jaké má postavení na trhu a třeba také to, co ji právě trápí.

Pouze takové informace by ale k vymýšlení časopisu nestačily. Naprosto nezbytné je ujasnit si, čeho chce firma dosáhnout. Potřebuje zvýšit prodeje, ukázat společnost v jiném světle, budovat značku nebo třeba dostat informace ke svým zákazníkům? Má být časopis určený firmám, zaměstnancům nebo domácnostem?

Důležité je také ujasnit si plánovaný rozpočet, požadavky na rozsah časopisu nebo třeba to, jak často bude vycházet. Je toho zkrátka spousta, co výslednou podobu magazínu ovlivní.

 

Od myšlenky ke konceptu

Jakmile jsou všechny informace pohromadě, přípravné práce mohou začít. Před redakcí je ten nejsložitější úkol. Potřebuje vymyslet název magazínu, jeho strukturu, rubriky i konkrétní obsah. V tom všem se odrazí klientovy požadavky.

Jiný obsah samozřejmě bude mít magazín obchodního centra, který se rozdává zákazníkům, a jiný časopis pro zaměstnance elektrárny. Někdy je třeba zvolit články čistě technického rázu, jindy se hodí proložit vše odlehčenými tématy, rozhovory nebo třeba přihodit křížovku.

 

Zajímá vás, jak přesně vymýšlení probíhá? To zjistíte v příští části našeho seriálu. Anebo na schůzce s naším obchodníkem a redaktorem. Při přípravě vašeho vlastního magazínu.