Jak vzniká firemní magazín III: Články

23. 7. 2019 / Pavel Pacák

Naplnit firemní magazín poutavými články a texty není jen tak. Jak vznikají? V dalším dílu seriálu si ukážeme, co vše je při jejich tvorbě třeba zohlednit a co udělat pro to, aby byly čtivější.

Když začínáme s přípravou nového čísla magazínu, nejprve vždy řešíme, kdo přichystá články. Někdy je dodá kompletně hotové již klient a my je pouze stylisticky upravíme. Jindy jich pošle část a zbylé dostaneme na starost my. No a samozřejmě je tu také celá řada magazínů, které píšeme takzvaně od A do Z.

Ať už je varianta přípravy jakákoliv, vždy si musíme ohlídat zejména to, aby články měly jednotnou formu a působily jako napsané od stejné osoby. Ladíme tedy jazyk, kterým autor hovoří, sjednocujeme používanou terminologii a dáváme pozor na to, jak moc formálně či neformálně jsou články pojaté.


Suše, nebo s nadsázkou

Pokud je magazín určený pro obchodní partnery, je vhodnější zvolit „sušší“, věcnou formu komunikace. Jestliže ho mají dostat zákazníci, může být naopak uvolněnější a laičtější. No a když je cílený na zaměstnance společnosti, odlehčenou a seriózní formu je třeba umět vybalancovat. Co to znamená v praxi?

Odborné články o službách či produktech zaměstnavatele jsou většinou psané více technicky, zatímco rubriky, které se věnují zaměstnancům a jejich volnočasovým aktivitám, mohou být naopak pojaté více odlehčeně. Tento kontrast někdy vynikne ještě více tím, že zaměstnavatel vyčlení na zaměstnanecká témata určitou část magazínu.


Termohlavice s humorem

Co se konkrétních zpracovávaných témat týče, napsat dokážeme článek na jakékoliv téma. Od zapojování výměníkové stanice v teplárně přes tipy na nejlepší přírodní koupaliště až po odlehčený antihoroskop. Poradíme si také s rozhovory, ať už máme vyzpovídat ředitele firmy nebo celebritu z televizního seriálu.

Někdy navíc máme zadání ještě obtížnější. Připravit článek o výběru té správné vrtačky je brnkačka. Co když ale máte napsat návod na výběr termostatické hlavice, a ještě má být vtipný? I to umíme. Jak se říká: Náš zákazník, náš pán. Nevěříte? Přesvědčte se zde.


Zajímá vás, s jakými dalšími tématy si dokážeme poradit? Podívejte se na naše nejnovější magazíny. A pokud dumáte nad tím, co můžeme udělat právě pro vás, ozvěte se. Ať obchodujete s kosmetikou, nebo betonem, vaše téma prodáme tím nejkreativnějším způsobem. Čestné skautské!