Jak vzniká firemní magazín IV: Fotky

23. 7. 2019 / Pavel Pacák

V minulé části našeho seriálu jsme se věnovali článkům a jejich textům. Co by to ale bylo za čtení, kdyby ho nedoprovázely krásné fotografie. Jak vznikají? A jaké možnosti má klient při jejich výběru?

S kvalitními snímky magazín stojí a padá. Fotografie jsou zkrátka to, co na první pohled zaujme a rozhodne o tom, jestli si čtenář časopis vezme a zda si ho bude chtít prolistovat a přečíst. Jak je tedy vybíráme?

V první řadě se musíme dohodnout s klientem na jeho představě o tom, jak má magazín vypadat. A také na tom, jaký bude jeho rozpočet. Pak se snažíme hledat nějaký průsečík. Není totiž možné, aby magazín vypadal jako nové číslo Vogue, ale stál tolik co balení toaletního papíru z Teska.

Pokud chce ušetřit, můžeme využít fotky z bezplatných internetových fotobank nebo snímky z jeho vlastních zásob. Jestliže chce kvalitu posunout o kus dál, můžeme sáhnout i po prověřených placených fotobankách. No a pokud chce mít něco naprosto jedinečného, dokážeme zařídit vlastní snímky na míru.


Na mobil i od profíka

Samozřejmě ale není focení jako focení. Někdy si klient představí pořízení snímků tak, že přijedeme k němu na pracoviště a „cvakneme pár obrázků na telefon“. Tomu se samozřejmě snažíme bránit, protože výsledek pak jednoduše nestojí za moc. Vždy raději fotíme s profesionálním fotografem.

Dále záleží i na tom, co se bude fotit. Pokud jde třeba o budovu, většinou stačí na místo dorazit jen s fotografem a jeho výbavou. Jestliže ale máme připravit snímky nějaké osobnosti, je třeba získat její kontakt, dohodnout s ní termín a finanční podmínky a také zajistit ateliér. Najmout potřebujeme i stylistku a vizážistku, které společně dají dohromady ideální look, který sedne přesně do daného magazínu.


Hlavně ať to má styl

Před samotným focením potřebujeme promyslet také to, v čem by se měla celebrita fotit, jaké zvolíme pozadí snímku a jakými originálními prvky můžeme fotografii ozvláštnit.

Jak to vypadá v praxi můžete zjistit třeba v článku z focení prof. Pirka, o kterém jsme psali nedávno. No a pokud byste chtěli snímky vlastní, dejte nám vědět. Zajistíme vše potřebné a vrhneme se na to.


Příště se můžete těšit na velmi speciální disciplínu. Přiblížíme si, jak vzniká nejdůležitější část magazínu, tedy titulní strana. Protože v našem oboru legendární „nesuď knihu podle obalu“ rozhodně neplatí.