Jak vzniká firemní magazín VI: Titulní strana

7. 8. 2019 / Pavel Pacák

První strana magazínu je to hlavní, co rozhodne o jeho úspěchu. Pokud je skutečně atraktivní a na první pohled zaujme, lidé si ho budou mnohem častěji brát či kupovat. Co všechno je třeba při její tvorbě vzít v potaz?

Tím jednoznačně nejdůležitějším je výběr hlavní fotografie či jiného grafického nápadu. Titulní strana by měla být výrazná, poutavá a něčím skutečně neobvyklá. Ať už půjde o originální koláž, nebo třeba o nápaditý snímek. Někdy navíc stačí opravdu detail. Třeba přidat pánovi na obálce motýlka z pampelišek, jako když jsme fotili profesora Pirka.

Důležitá je i barevnost obálky, která může velmi silně ovlivnit celkový dojem z magazínu. Vždy je třeba vědět, co od ní očekáváte. Že bude ladit s ročním obdobím? Vzbuzovat určité emoce? Nebo má hlavně vyniknout mezi ostatními magazíny? Všechno je možné, jen je třeba v tom mít jasno a k obálce s tím přistupovat.


Časopis, který poznáte

Kvalitní titulní stranu ale netvoří jen obrázky a barvy. Důležitý je také text. Ať už jde o logo časopisu, nebo třeba hlavní headliny čili titulky poutající na články uvnitř magazínu.

Logo by mělo být výrazné a snadno zapamatovatelné, aby si ho lidé byli schopní zafixovat a příště podle něj časopis poznali na první dobrou. Důležité je správně zvolit i jeho umístění a velikost.

Titulky je třeba vybírat podle toho, která témata jsou pro klienta klíčová. Ale samozřejmě i podle jejich potenciální atraktivity pro čtenáře. Je to zkrátka hotová věda.


Není titulka jako titulka

Ve chvíli, kdy je titulní strana připravená, ale ještě zdaleka nemáme vyhráno. Klienti jsou obvykle nároční a to je dobře. Za své peníze zkrátka chtějí jen to nejlepší. Proto kompletní obálkou nekončíme a v mnoha případech k ní vytváříme několik dalších variant. Obzvlášť pokud jde o první číslo a my chceme, aby časopis dostal tvář, s jakou bude klient skutečně spokojený.

Titulní strany následně tiskneme a kontrolujeme. Všichni povolaní členové redakce je zhodnotí, prověří i ty nejmenší detaily a až ve chvíli, kdy jsou skutečně spokojení, mohou obálky konečně putovat ke klientovi.


V příštím pokračování našeho seriálu si přiblížíme, jak fungují u magazínů korektury a připomínky od klienta. No a pokud se vám nechce čekat, ozvěte se nám. Ukážeme vám, jak vše probíhá, a třeba se domluvíme na tvorbě vašeho vlastního magazínu.