Jak vzniká firemní magazín VIII: Tisk a distribuce

16. 9. 2019 / Pavel Pacák

Máme dokonalý časopis a klient je šťastný. Hotovo? Ani náhodou! Před námi jsou ještě dva zásadní úkoly. Nechat vše vytisknout a doručit magazín ke čtenářům. Jak to probíhá?

Na začátku všeho jsou maketa a nátisky magazínu. Maketa je vlastně hotový časopis, ale vytištěný na obyčejném kancelářském papíře. Ukazuje, jak půjdou články po sobě. Nátisky jsou stránky upravené a vytištěné tak, aby měly přesně ty správné barvy, jaké bude mít hotový magazín. Dohromady se jedná o materiály, které klient vidí při konečném schvalování magazínu.


Jakmile nám vše odsouhlasí, magazín odesíláme do tiskárny. Ta od nás potřebuje tisková data, tedy elektronickou podobu magazínu v co nejvyšší kvalitě, a zmíněné nátisky. Ty totiž obsahují i údaje o tom, jakou barevnost mají stránky mít. Aby každá barva v časopise vypadala po vytištění přesně tak, jak jsme si ji my i klient představovali.


Důvěřuj, ale prověřuj

Ještě předtím než se v tiskárně pustí do práce, nám zašlou elektronické plottery. Zjednodušeně řečeno jde o náhledy toho, jak se bude magazín tisknout. V tu chvíli máme poslední možnost ovlivnit výslednou podobu časopisu a vše zkontrolovat.

Pak už se vše rozjede naplno a magazín jde do tisku. Do týdne je vyvoněný nový časopis je na světě. Zbývá už jen říci tiskárně, kam ho má doručit.


Fantazii (a poště) se meze nekladou

Možnosti distribuce jsou takřka neomezené a záleží jen na tom, co si klient vymyslí. Nejčastěji se časopisy vezou k němu do sídla firmy, kde si je pak mohou rozebrat zaměstnanci, obchodní partneři nebo zákazníci. Někdy jdou také na jednotlivé pobočky a v případě obchodních domů třeba i do prodejen.

Jindy časopisy rozesílá distribuční společnost. A to formou adresné či neadresné distribuce. V prvním případě jednotlivé výtisky směřují ke konkrétním adresátům. V druhém je pak možné rozeslat magazíny třeba jen do společných prostor vybraných domů nebo určit, že se mají dostat jen do vybraných obcí, městských části atd. Magazíny je dokonce možné distribuovat i do zahraničí. Vždy je to zkrátka jen o tom, jaké jsou klientovy požadavky.



No, a to je vše, přátelé! Dostali jsme se na samotný konec. A to nejen výrobního procesu, ale i našeho seriálu. Doufáme, že pro vás byl poučný, a děkujeme za pozornost. Pokud jste po jeho přečtení začali přemýšlet nad tvorbou vlastního magazínu, jsme moc rádi. Ozvěte se nám a půjdeme do toho společně!