Papír’s not dead

6. 3. 2019 / Interní Redaktor

Žije! Nenechává se těmi internety, chytrými telefony a dalšími vymoženostmi zahnat do kouta. Naopak, papír stále sebejistě zaplňuje domácí knihovny i regály v obchodech. Však co se vyrovná vůni papírových stránek a tomu pocitu, když vám jemně polaskají bříška prstů?

Papír má stále svůj šarm. A v současné překotné době na něm paradoxně nic neztrácí. Ba naopak! Na chvilku se zahloubat do knihy nebo časopisu totiž znamená možnost alespoň na okamžik se ukrýt před tím zběsilým světem venku. Zastavit se, nadechnout a zahloubat se do řádků.


Nenahraditelná superschopnost


Nikdo nás neruší. Nevyskakují na nás blikající reklamní okna lačnící po našem pohledu. Nevkrádají se nám na obrazovku oznámení o nájezdu nepřečtených e-mailů. Soustředíme se, protože jsme konečně mimo dosah hektické změti zpráv. Pro moderního člověka totiž není důležité informace vlastnit, ale porozumět jim. A v tom se ukrývá supersíla časopisů a knih.


Ve šlépějích úspěšných


A uvědomují si to i slavné firmy. Stále častěji proto představují magazíny, jichž se zákazníci či zaměstnanci mohou dotknout a zavrtat se do nich. A to i světové značky z prostředí online. Třeba taková webová služba Airbnb, zprostředkující pronájem ubytování, se pyšní vlastním časopisem se šťavnatým názvem Pineapple (Ananas). Všem (ne)cestovatelům v něm přináší neuvěřitelná dobrodružství, jimiž si členové této početné rodiny na svých cestách prošli.


Tyto a mnohé další společnosti vědí, že jejich příznivci si zaslouží mnohem více než jen nesourodý tok informací. Skrze své tištěné obsahy je hravě nechají nahlédnout do svého světa, ukážou jim novinky a plány do budoucna, seznámí je s firemní filozofií.


Pozadu samozřejmě nemůže zůstat ani v současné době nejoblíbenější internetový vyhledávač na celém světě – Google. Vydává proto tištěný magazín Think Quarterly (Přemýšlejte čtvrtletně). Nabízí v něm širokou přehlídku názorů a myšlenek ohledně vývoje našeho světa a jeho budoucnosti.


S důvěrou nejdál dojdeš


Tyto a mnohé další společnosti vědí, že jejich příznivci si zaslouží mnohem více než jen nesourodý tok informací. Skrze své tištěné obsahy je hravě nechají nahlédnout do svého světa, ukážou jim novinky a plány do budoucna, seznámí je s firemní filozofií. A nejen to. Časopisy jim navíc pomáhají budovat pocit sounáležitosti a přesvědčení, že mohou jejich značce důvěřovat.