Sprosťákem snadno a rychle

20. 3. 2019 / Alena Hechtová

Vulgaritou si občas uleví většina z nás. Odborníci dokonce říkají, že je lepší takhle ze sebe negativní věci ventilovat, než je v sobě držet. To, jak má taková ventilace vypadat, většinou však neupřesňují, záleží tudíž na citu každého jedince, aby odhadl, co je tolerovatelné a co je už přes čáru.

U nás v agentuře samozřejmě vulgarity zaznějí jen velmi ojediněle a většinou v ústraní. Nikdo si tu na ně nepotrpí, ale nikdo se necítí dotčený, když z úst některého kolegy nějaké peprné slůvko zaslechne.


Jenomže, pan Murphy a jeho zákony by určitě našli definici toho, že i při největší snaze o korektnost a serióznost se najde okamžik, který s takovou snahou pořádně zacloumá. A ještě to přenese za brány agentury…


To máte totiž tak. Máme klienta – petrochemický gigant, kterému zpracováváme firemní časopis. Na obou stranách se snažíme o maximálně profesionální jednání.


A pak jednoho krásného dne přijedeme na redakční radu s vytištěným prvním vydáním chystaného časopisu v PDF. Sedíme pěkně u stolů, všichni s vážnými výrazy, signalizujícími všem, že nejkrásnější noviny jsou naším jediným společným a ušlechtilým cílem. U stolů sedí i další zúčastnění, kterým jsme PDF poslali elektronicky, protože kontakt s nimi máme zajištěný prostřednictvím videohovoru.


Stav maximálního soustředění.


A pak otočíte na stránku, na které je nahozený článek v podvalu a nahoře je dosud prázdné místo. Ví se, jaký text tam přijde, jakmile bude hotový, tak jsme pro správnou a rychlou orientaci nahodili i název – téma toho textu.


Článek měl být o Centru rané péče.


Ale ta mrcha šotek (nebo cokoli jiného), nám zlomyslně zavařil. Místo péče tam nádherně vykreslil SKORO stejné slovo. Ovšem písmeno „é“ nahradilo písmeno „í“.


No, zapotili jsme se, ne že ne.


Ale klient se zachoval báječně a ukázal, že má smysl pro humor.


Zasmáli jsme se nakonec všichni.


Ale pochopili jsme, že je třeba kontrolovat vše, co od nás vychází, už od prvního momentu v pracovních verzích, ještě poctivěji. Protože – kdo ví, jestli všichni klienti mají smysl pro humor, že?